sillydonut.blogg.se - Ambulans in till SÖS

sillydonut.blogg.se

Det är här mina känslor och tankar förvandlas till ord

Ambulans in till SÖS

Kategori: Allmänt

Herregud vilken dag! Jag vaknade pigg och glad imorse och jag var på bra humör påväg in till jobbet. Vid 10-tiden så började jag se dåligt. Allt var suddigt och jag kunde inte göra mitt jobb. Därefter kom huvudvärken. Sedan domnade min vänstra sida av kroppen och ansiktet bort. Jag kunde knappt känna min tunga. Tårarna började rinna längs mina kinder. Jag var riktigt rädd. Jag ringde 1177 och de skickade en ambulans till mitt jobb direkt. Jag hade inget att säga till om. Det gick fort och två ambulanskillar kom in, de båda såg riktigt bra ut (how typical!). De började undersöka mig och allt såg bra ut - jag hade bra värden. Jag är en frisk och kry människa egentligen, det har jag alltid varit.
 
Fastän de inte kunde hitta något tokigt med mig på plats så bestämde de sig ändå för att köra in mig till Södersjukhuset. I ambulansbilen satt jag med en av killarna bredvid mig. Han var en pratglad jävel och ställde alldeles för många frågor, lite för privata ibland, och han skämtade en hel del. Jag minns att han bad mig att titta in i hans ögon ett par gånger under turen, och han undersökte mig ännu en gång. Jag var medveten om att han var snygg, och hade jag inte mått sådär jävla illa så hade jag nog blivit lite nervös av hans närmanden och hans småflirtiga sätt. Men allt fokus låg på att inte spy ner mig själv (och honom).

Väl framme på SÖS så fick jag ligga på en brits. Jag satt och grät och hade händerna om mitt onda huvud, och jag försökte fokusera bort mitt illamående. Det slutade med att jag fick be om en kräkpåse, just in case. Jag fick träffa lite sjuksyrror och läkare och de gjorde en massa test på mig. Jag skulle ha röntgats i huvudet, men eftersom att det var en massa akutfall så nedprioriterades jag. Så ingen röntgen för mig. Jag fick en massa kul piller istället. Jag såg även en av mina vänner gå förbi. Hon jobbar på SÖS just nu. Så jag ropade på henne och det kändes så bra att träffa henne. Hon kom och tittade till mig ibland. Efter flera timmars lidande så började jag må lite bättre. Groggy var jag. Är det fortfarande nu i skrivande stund. De kom fram till att jag nog har åkt på en rejäl migränattack. "Migrän med aura". De sa att jag hade all anledning att vara rädd, men att de med stor sannorlikhet kunde utsesluta alla de där farliga sakerna - typ hjärntumör och sånt. De skrev ut ett pack med 100 Citodontabletter och 50 styckna Naproxen Mylan. Har hämtat ut mina piller på Apoteket och känner att jag kan vara lugn om fler migränattacker skulle inträffa. I have them pillz.

Nu sitter jag hemma och har precis unnat mig sushi. Jag sitter i köket med ett glas vatten och undrar varför jag fick den där migränattacken. Varför kom den så plötsligt? Jag har aldrig huvudvärk, och migrän var något nytt för mig. Känns underligt. Det kanske är mycket som pågår i mitt huvud just nu.
 
 
Kommentera inlägget här: