sillydonut.blogg.se - Blunda utan dig är inga problem, men att blunda är det absolut sista jag vill göra i din närhet

sillydonut.blogg.se

Det är här mina känslor och tankar förvandlas till ord

Blunda utan dig är inga problem, men att blunda är det absolut sista jag vill göra i din närhet

Kategori: Allmänt

Ett sms som löd "Jag gillar dig mer än du tror" sändes iväg från mig kl 01:55 datumet 2014-08-10, till honom. Dagen efter på eftermiddagen fick jag ett svar där han skriver att han inte vet vad han känner, men att han vill fortsätta som det är och undrar om jag kan gå med på det. Det kunde jag. Utan att tveka en sekund så skrev jag att det är en självklarthet att jag vill fortsätta som vi gjort. Smsen mellan oss började flöda och sedan frågar han mig om jag vill ses senare på kvällen. 
 
Igår, söndags kväll, åkte jag hem till honom. Jag skulle sova över. När jag kom hem till hans hus så möttes jag av hans mammas man, hans mamma, hans storebror och storebrorsans flickvän - och självklart han själv. Hans storebror har jag inte träffat förut, så jag fick en liten chock över att träffa honom sådär hastigt. Vi åt middag ihop, vi alla, och det var trevligt. Han lade armen om mig, det värmde. För vad känns väl bättre än när andra ser på när kärlek ges och tas emot? Speciellt när det är den respektives familj som är åskådarna. Kunde inte låta bli att vara förvirrad, ändå. Han vet inte vad han känner för mig säger han. Hans vänner och hans familj ser mig som hans tjej, det är bara han själv som inte riktigt kommit så långt. Men det är okej. Jag är vanligtvis den som lätt känner sig kvävd av minsta lilla och lägger benen på ryggen. Jag klarar inte av när någon blir för krävande mot mig. Att detta verkar ta lite tid är bara bra för mig, jag har nog hittat han som inte trycker in mig i ett hörn. Jag kan gå med på det här. Ta det chill, umgås som vänner, utvecklas långsamt - med förmåner, förstås.

Sova? Omöjligt. Blunda utan dig är inga problem, men att blunda är det absolut sista jag vill göra i din närhet. Jag skulle kunna stirra mig blind på dig - för i mina ögon är du vacker. Jag låg och såg på, när du låg där bredvid i dina glasögon och tittade på en film i din lilla laptop. Du är drop dead gorgeous! Du trodde kanske att jag sov. Men jag lät mina ögon få sig en tripp till paradiset. Jag kände mig oförskämd och tittade bort emellanåt. Jag kände mig som en kriminell som lät mina ögon vila på dig längre än vad som är anständigt. Men jag vill bara insupa dig, det är bara det jag vill. Jag vill aldrig kväva dig eller kräva något av dig, bara få låta mina ögon få vila på dig. Och att få känna din doft. Och att få känna din beröring som du självmant vill ge mig. Dina läppar på mig, som du själv valt ska dansa över min känsliga hud och mina trånande läppar. Hela dig på mig, som om vi var ett. Vad mer kan jag begära? Allt jag önskar är att du känner dig fri och väljer mig, för jag vet att jag är fri och jag skulle välja dig. 

Jag valde dig före sömnen. Jag valde att vaka över dig medan du sov, och rädda dig från en spindel som närmade sig dig. Jag krigade i det tysta, för jag ville inte väcka dig. En dag kanske du inser att du var älskad. 
 

"Sleepless" - CAZZETTE
 
 
Kommentera inlägget här: