sillydonut.blogg.se - Jag formas

sillydonut.blogg.se

Det är här mina känslor och tankar förvandlas till ord

Jag formas

Kategori: Allmänt

Konstant. Jag formas hela tiden. Jag formas till att bli den bästa versionen av mig själv. Jag är tillfreds redan nu, med den jag är alltså, men jag är påväg att bli ultimat. Förut kunde jag inte läsa böcker, jag hade ett dåligt fokus och ett uselt tålamod. Idag är det annat. Jag har nu läst ut två böcker, några väntar hemma på att få läsas och fyra nya böcker är nu hemklickade från Adlibris.se och på väg till mig. Jag älskar böcker! Jag älskar att läsa! Känslan av att komma bort från verkligheten. Lyckan i att förälska sig i en fantastisk bok. Doften av böcker gör mig glad!

I fredags när jag tvättade av mitt ansikte och såg mig själv i badrumsspegeln så kom jag fram till att jag nog ska bli sexolog. Det bara poppade upp i mitt inre, och det kändes så rätt. Sexrådgivare. Sexualkunskapslärare. Det är ett ämne som intresserar mig och som alltid kommer att vara aktuellt - då alla varelser mer eller mindre har ett sexliv. Jag har kollat upp hur jag ska gå till väga, och vägen kan bli lång. Men jag är glad, glad över att jag känner entusiasm till att kämpa i studier till något jag så gärna skulle vilja jobba med i framtiden. Vi får se hur det blir med detta, men det är roligt att så tydligt känna att jag formas.
 
 
 
Kommentera inlägget här: