sillydonut.blogg.se - Jag gillar dig mer än du tror

sillydonut.blogg.se

Det är här mina känslor och tankar förvandlas till ord

Jag gillar dig mer än du tror

Kategori: Allmänt

Jag har gillat dig ett tag. Inte länge. I ungefär tre månader. Så hur ska jag berätta? Hur ska jag få dig att förstå? Idag kom jag på den briljanta idén att "fyllesmsa" dig inatt, snart, och skriva "Jag gillar dig mer än du tror". En blogg är nu nyskapad och här sitter jag ännu ovetandes om vad som väntar. Kärlek är svårt. Jag önskar jag kunde läsa dina tankar. Snart ska jag skicka detta veka sms. Face to face kan dra åt helvete! Nu är det inte så enkelt, vi ses ju så sällan. Jag är inte så viktig för dig. Jag önskar jag var det, viktig. Jag vägrar att implodera eller explodera. Inget känns lockande. Så därför måste jag få detta sagt, du måste få veta. Du måste. Om du inte känner likadant så kan jag ta det, och det kanske kommer göra ont, men ändå måste jag få det här sagt. Jag måste få oss i rullning, något måste hända nu. Jag är trött på att spela spel och att leka svår. Idag ska man hålla känslorna inne, speciellt om man är tjej. Det är killen som ska ta det första steget. Det är killen som ska säga de tre ömsinta orden först. 

Du är 17 år, jag är 23 snart 24 år. Vi har inte precis de bästa förutsättningarna. Jag vet det. Jag hade inte planerat att det skulle bli såhär. Först tänkte jag bara leka med dig - utnyttja din fantastiska kropp och ditt vackra ansikte, ditt hår, din doft, dina händer - Dig. Sen lärde jag känna dig. Och nu är jag här, för andra gången i mitt liv. Jag önskar det inte var så, men vad kan jag göra? Jag behöver få höra dig säga att du aldrig skulle vilja ha med mig att göra, att du bara vilselett mig. Att jag träffat din mor, dina bästa vänner... Det betydde ingenting. Hur kan jag ha skapat en sådan löjlig fantasi i mitt patetiska huvud? Hur kunde jag låta det gå så långt? Jag är patetisk! Då kommer jag låta dig gå. Jag kommer gå vidare.

Du är smart, vacker, omtänksam, snygg, snäll och mogen för din ålder. 17 och älskar bättre än någon annan jag mött. Hur? Det är ett mysterium. Jag är såld på dig. Jag önskar du var äldre och redo. För jag tror inte du är det, redo alltså. Jag är gammal, du är ung. Jag är ledsen att våra vägar möttes. Men jag är samtidigt lycklig över att jag fått träffa dig. Är tacksam för varje stund jag fått med dig.
 
Innan vi går skilda vägar ska jag låta dig få veta att jag gillat dig, gillat dig mycket. För jag gillar dig mer än du tror. Även om det inte blir du och jag så vill jag att du ska veta att en person tyckt om dig, på riktigt. Du väckte känslor i någon, i någon som sällan känt såhär. Du ska veta att du kunde blivit älskad av någon, på riktigt. Att du vet, det räcker för mig.
 
 
 
Kommentera inlägget här: