sillydonut.blogg.se - Min drömman

sillydonut.blogg.se

Det är här mina känslor och tankar förvandlas till ord

Min drömman

Kategori: Allmänt

Idag är det så svårt med allt. Kanske var det bättre förr, som man säger. Min farmor vet om att jag gillar A, och hon förstår inte varför jag inte bara kan skriva till honom att jag saknar honom, eller ännu bättre - att jag älskar honom, eller något sådant. Jag svarar farmor att det inte funkar så idag. Hon frågar "Varför drar ni ut på det så länge, ni ungdomar? Vad är det för trams! Säg det bara!". Jag håller med henne. Hon har helt rätt. Idag ska man spela svår så länge man kan. Oftast skiter det sig med det. Man faller för någon, som fallit för någon annan, som länge känt för någon annan som älskar någon annan. Som dominobrickor som faller för en som faller för nästa, som faller vidare och så vidare. Ingen faller tillbaka. Men jag vet att det händer, att en faller för någon som faller tillbaka. Men det känns så långt borta då jag själv aldrig upplevt en ömsesidig kärkänsla där det finns potential till en utveckling som kan leda till ett samliv. Jag drömmer om att få leva ihop med en man och bilda familj. Starta något ihop med någon. Dela glädje, lycka, sorg, liv.

Min drömman ska vara lite som Augustus Waters i The fault in our stars (eller på svenska: Förr eller senare exploderar jag). Gus, som han kallas, håller inte tillbaka på sina känslor och han visar klart och tydligt vad han vill. Jag vill ha en sådan man i mitt liv! Jag vill inte ha en man som velar och leker med mig, en sån som sparar på orden och känslorna som han är benägen att ösa över mig. Han ska inte hålla tillbaka. Jag vill bli överöst med kärlek, ord och känslor. Jag vill att han ska älska mig för den jag är, och jag vill se det i hans ögon, och känna det - att jag är den han älskar. Och jag vill älska honom, bli tagen med storm... Känna attraktion och det där pirret i magen. Jag vill att han ska vilja ha med mig att göra, alltid. Jag ska vara hans första prioritet och hans inspiration till att vilja leva. Nåja, egentid är viktigt, och jag vill aldrig känna mig kvävd på något sätt. Och den viktigaste personen i ens egna liv är en själv, och jag skulle troligen flippa ur om en kille höjde mig till skyarna och gjorde allt för mig likt en besatt. Balans är viktigt.

Jag skulle inte ha något emot om min blivande man har Ansel Elgorts fylliga läppar. Ansel Elgort är alltså skådesspelaren som spelar Augustus Waters i filmen Förr eller senare exploderar jag. Han har ett charmigt utseende. Jag vill ha en charmig kille med humor, och han får gärna vara smart. Smarthet är sexigt.

 

KOMMENTARER:

  • Kolaco säger:
    2014-08-14 | 22:46:24
    Bloggadress: http://kolaco.myshowroom.se/

    Super fin blogg och otroligt fina texter!

    Svar: Tack snälla du! Ha en underbar helg! Kram
    sillydonut.blogg.se

Kommentera inlägget här: