sillydonut.blogg.se - Some infinities are bigger than other infinities

sillydonut.blogg.se

Det är här mina känslor och tankar förvandlas till ord

Some infinities are bigger than other infinities

Kategori: Allmänt

Jag sitter just nu i min soffa, i min lägenhet, med balkongdörren öppen. Jag lyssnar på ljudet av regnet och försöker andas djupt. Jag känner mig tom just nu. Jag har precis läst ut boken The fault in our stars av John Green. Jag har gråtit. Storyn gör fruktansvärt ont, men väcker samtidigt hopp och påminner mig om att välja att leva när jag faktiskt har chansen och turen. Den påminner mig om att livet är nu, inte då eller sen - utan nu. Man har ett val i livet - och det är att välja kärlek eller rädsla. Hazel och Augustus i boken valde kärlek och tog vara på den lilla evighet som de fick tillsammans. 
 
 
Kommentera inlägget här: